سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گیسوکمند
 
معرفی خطابه غدیر  
   پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از همان آغاز رسالت خویش، امیرالمؤمنین علیه السلام را به عنوان جانشین، برادر وصی و امام مردم پس از خودشان معرفی کردند. این مسأله بارها در طول 23 سال رسالت ایشان به شکلهای مختلفی انجام شد. در آخرین سال عمر شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، ایشان پس از بازگشت از مراسم حج جهت انجام امر خداوند  در آیه تبلیغ  مبنی بر تبلیغ ولایت امیرالمؤمنین مراسم غدیر را برپا کردند.
در واقع این معرفی، بزرگترین مراسمی بود که تا آن روز در تبلیغ مقام جانشینی پیامبر، برپا شده بود. متأسفانه بسیاری از افراد  فکر می کنند که پیامبر به گفتن یک جمله من کنت مولاه فهذا علی مولاه بسنده کرده اند!
در حالی که ایشان در آن روز یک سخنرانی مفصل ایراد نموده اند و در طی آن ، به روشنی مقام اوصیای پس از خود را معرفی کرده اند. سپس از مردم بیعت گرفتند، هم با زبانهایشان، هم با قلبهایشان و هم با دستهایشان.
یکی از مهمترین جملاتی که ایشان در خطابه غدیر ذکر نموده اند این جمله است، فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامةیعنی بایسته است حاضران به غایبان و فرزندداران به فرزندان خویش تا برپایی روز قیامت سخنان امروز مرا برسانند و در جایی دیگر فرمودند، که بالاترین نقطه امر به معروف این است که به گفته ایشان گردن گذاری شود و افراد آنرا به دیگران تبلیغ کنند.
تا به حال به این اندیشیده ایم که در قبال این مسؤولیت سنگین که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر دوش همگی ما گذاشته اند چه کرده ایم ؟
آیا به این فکر کرده ایم که چگونه می توان خطبه غدیر را به همه معرفی کرد؟
و چراهای زیاد دیگری که باید به آنها پاسخ گفت.
به سایت www.khetebehghadir.com بروید

[ سه شنبه 91/8/30 ] [ 5:27 عصر ] [ صدف ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 15832

کد آهنگ

سفارش کد آهنگ

دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ